Γενικές Πληροφορίες

Φιλοσοφία - Βασικές Αρχές Λειτουργίας

Οι Εσπερινές Σχολές Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι σχολεία δεύτερης ευκαιρίας. Είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης του ατόμου, κοινωνικής συνοχής και διασφάλισης ποιότητας ζωής σε κάθε πολίτη. Θεμελιώνονται στις αρχές και επιδιώξεις της Διά Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και αποσκοπούν σε βασική και αντισταθμιστική εκπαίδευση: επανένταξη στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή. 

Το νέο μοντέλο Εσπερινών Σχολών, λαμβάνοντας υπόψη βασικά χαρακτηριστικά των μοντέλων Εσπερινών Σχολών και Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ευρώπη, στηρίζεται σε μείωση διδακτικών περιόδων εβδομαδιαίως, στη διαφοροποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων σε Προγράμματα για απόκτηση απολυτηρίου Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και για εισαγωγικές εξετάσεις σε Κύπρο και Ελλάδα, σε λειτουργία σε εξ αποστάσεως μάθηση σε μαθήματα Κοινού Κορμού ή/και γενικής παιδείας, σε Τεχνολογικά και Εργαστηριακά μαθήματα και σε ευελιξία των Προγραμμάτων. 

Βασικά χαρακτηριστικά:

  1. Μεθοδολογία η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες και επιθυμίες των φοιτούντων,
  2. Ενεργητική μάθηση και δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον: χρήση τεχνολογίας, εργαστήρια, μικρός αριθμός στις τάξεις και ευέλικτη ομαδοποίηση,
  3. Ευέλικτο πρόγραμμα: ανάπτυξη δεξιοτήτων με άσκηση στην εργασία/επιχειρήσεις/κοινότητα και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
  4. Χρήση της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών για καλλιέργεια και εξάσκηση των δεξιοτήτων ψηφιακού αλφαβητισμού,
  5. Αναγνώριση και πιστοποίηση της μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης,
  6. Ανάπτυξη προγραμμάτων αλφαβητισμού και στοχευμένες δραστηριότητες ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης,
  7. Ένταξη των φοιτούντων σε κοινωνικά δίκτυα και περιβάλλοντα ένταξης (εργασιακό, κοινωνικό, πολιτιστικό),
  8. Ειδικά επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί.

Καινοτομίες  Εσπερινών Σχολείων

  • Φοίτηση μόνο ενήλικων μαθητών/μαθητριών (άνω των 18 ετών)
  • Ένταξη προγραμμάτων αλφαβητισμού στο Γυμνάσιο στα Ελληνικά, Μαθηματικά και Αγγλικά
  • Εξ αποστάσεως και μεικτής διδασκαλίας (blended teaching) προγράμματα
  • Πιστοποίηση της άτυπης και μη τυπικής μάθησης
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών/εκπαιδευτριών
  • Ενίσχυση της συμβουλευτικής και της ψυχολογικής υποστήριξης
  • Συνεργασία με την κοινότητα και την αγορά εργασίας
  • Υποστήριξη της φοίτησης με κοινωνικά μέτρα: Απασχόληση των παιδιών από νηπιαγωγό/ δάσκαλο σε γειτονικό σχολείο τις ώρες φοίτησης των γονιών
  • Ευέλικτα προγράμματα στη Β' και Γ' Λυκείου και ΤΕΣΕΚ τα οποία οδηγούν είτε σε Ομάδες Προσανατολισμού και Κατευθύνσεις είτε σε Απολυτήριο Λυκείου ή Απολυτήριο Τεχνικής και Επαγγελματικής Σχολής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
  • Μείωση των διδασκομένων μαθημάτων και των ωρών παραμονής στο σχολείο
  • Τριετής αντί τετραετής φοίτηση και φοίτηση τέσσερις αντί πέντε ημέρες την εβδομάδα
  • Δυνατότητα αποφοίτων του Κεντρικού Κορμού Μαθητείας για μειωμένη φοίτηση στις ΕΣΤΕΕ για απόκτηση απολυτηρίου Μέσης Εκπαίδευσης
  • Δυνατότητα διεκδίκησης θέσης στα Ανώτερα Ιδρύματα Κύπρου και Ελλάδας με ενισχυμένη διδασκαλία
  • Ευκαιρίες επαγγελματικής εμπειρίας στη βιομηχανία στο εξωτερικό στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων